növényi, pigement, akvarell, konceptuális
Megjegyzések:
Amikor a négyzetek sorozatát festeni kezdtem, a vonalak ismétléséből létrejövő forma számomra a rend metaforájává vált. A vonalból születő négyzet – a világ egyik legelemibb szerkezeti alakzata – egyszerre hordozza a szabályosság és a végesség tapasztalatát. A festés közben azonban a rend sosem teljes: az anyaggal való kapcsolatban mindig ott munkál a „véletlen”. Ezt a pillanatot nem hibának, hanem szükségszerű gesztusnak tekintem – a véletlen betörésének, amely nem külső zavar, hanem az univerzális rend belső logikájának része. A pigment, amelyet használok, a festőbodza. A bodza a nyugati kultúrában egyszerre gyógyító és démonikus növény: védelmező amulettként, boszorkányok fájaként, szellemi kapuként jelent meg évszázadokon át. Mítoszok szerint a fa szelleme – az „Elder Mother” – őrzi és felügyeli, hogyan nyúlunk a növényhez. Ez a kettősség – védelem és fenyegetés, gyógyír és méreg – a pigmenten keresztül is jelen van a festményeimben.A bodza színe nem csupán anyag, hanem emlékezet: archaikus tudás, amely egyaránt kötődik a természethez és az emberi képzelethez. Amikor ezzel a festékkel négyzeteket festek, a vonalak monoton ismétlése nem pusztán geometriai szerkesztés, hanem párbeszéd a rend és a kiszámíthatatlan között. A halványulás, a fakulás a mulandóság gesztusa – épp úgy, ahogy a hímzésben is: a vonal egyik síkról a másikra helyezi át önnön lényegét.
Error calculi - 30
Mazán AnikóÉv: 2025
Méretek: 50x50 cm
Technika: akvarell
Ár: n.a.